خوانندگی در هلر (1)

82 درصد مخاطبان گفتند لحنتان عالی و معرکه است. حال چه ایده ای برای آیندۀ وبلاگ دارید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 160
کل نظرات : 530

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 603
بازدید سال : 1521
بازدید کلی : 196463

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان WWW.chepiha.LoxBlog.Com و آدرس chepiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 603
بازدید کل : 196463
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 530
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

جزیره قشم اخبار جزیره قشم
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : Chepih
تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390
نظرات

 تب خوانندگی به همه افراد جامعه سرایت کرده است. هر که را می بینی دارد یک آهنگ عاشقانه زمزمه می کند. تو کوچه و خیابون. تو ماشین و سوار موتور.سر کار. تو کلاس درس. توحموم و جدیداً توی دستشویی. می روند دستشویی از بوی عطر گل های بهاری، یاد باغ و گل و بوستان و چمن و بلبل و یار و دلدار می افتند و می زنند زیر آواز. مردکه کُلینگ سوار موتوره فریاد می زنه که : مال خودومی بِی تو ول ناکُنُم ... . یا سوسولهای سر کوچه نشین در خلوتگاه راز و نیاز عارفانه در حالیکه سر در گریبان عشق فرو برده اند نغمه جانگداز اندوه فراق و جدایی یار را سر می دهند که : "عشق من جز غم دلواپسی نیست/ آخه قلبم مثل قلب کسی نیست/ من پر از احساسم تو پر از احساسی/ وای اگر قلب مرا نشناسی". نی نی کو ما دوش، چه وودی الان.

مثل یک مرض واگیردار، ویروس "عشق خوانندگی" در هلر هم مثل هر جای دیگری پخش شده و همه را به خود مبتلا کرده است. جوانان عاشق پیشه اولین قربانیان این ویروس مهلک بودند. اما بزرگترها هم رفته رفته گرفتار شدند. به آنها هم سرایت کرد. همین گروه معروف مولود خوانی شهر مگر تا دو سه سال پیش به این سبک برنامه اجرا می کردند. اصلاً. ویروس نامرد افتاد به جانشان و آنها اینی شدند که الان می بینید. دوستداران آهنگ های شاد دیگه اندی و سندی و ... را ول کرده اند، رفته اند سراغ سلطان آهنگ های شاد مجلسی دی جِی ایسُف سِمال. ای تِرَگنُندی. کولاک ایکِردی عجیب. اگر توانستید یک دقیقه در مراسم عروسی هلر توی کنسرت های گروه تاریکی مقاومت کرده و نرقصید بیایید تا پاداشی گران بها به شما بدهم : بلیط نایاب کنسرت بزرگ گروه تاریکی در لاس وگاس. مولود هم اینقدر شاد، بابا دمتان گرم. یعنی کافیست تنها یک بند از ترجیع بند متنوع و بی تکرار و کاملاً جدید مولود آنها را بشنوید. بخای نخای سَرکَنگی خودش با پاهای خودش می آید. زور هم بزنی و هر چقدر هم که مقاومت کنی نمیشه که نمیشه. مگه دست خودته. ناسلامتی دی جی ایسفه. کم کسی که نیست. رقاص هم که نباشی، سابقه چِمَک هم که نداشته باشی بازم نا خودآگاه بلند می شوی می روی وسط و یَک کمری تکان می دهی که لیلا فروهر به عمرش انجام نداده. خود منِ گنوخ سرک، اولین بار که دوستان ناباب اغفالم کردند و رفتم توی کنسرت آنها ، هنوز شروع نشده رفته بودم وسط معرکه کارناوال رقاصان و با آن لینگ درازم چنان چمکی می کردم که تاریخ اسلام تا به حال به خود ندیده است. زده بودم تو خط بِرِک. باور کنید. فیلم هایش هم هست. البته قبلاً بود. الان دیگه نیست. غیر مجاز و غیر اخلاقی بود. مسئولای حکومتی جمعش کردند و سوزاندند. مردم مذهبی هلر با آهنگ و عود و چاک و چمک به شدت مخالفت کردند و این گروههای به اصطلاح مذهبی و مولودی خوانی سر برآوردند و حال روی هر چه محمد روهنده و مرشد میررستمی و کامران و هومن است را سفید کرده اند.  

در مورد تب خوانندگی و گروه تاریکی می گفتیم. اجازه بدهید سری به تاریخچه پر فراز و نشیب تأسیس این گروه بزنیم. در مورد   "اندی و کورس" ... ببخشید  "ایسُف سمال و اَبدِرَهمُن مهیا" گفته می شود آنها ابتدا جداگانه وتنهایی کار می کرده اند. اما از این طرف آن طرف بهشان خبر می رسد که یکی هست تو هلر به سبک شما کار می کند. مولود می خواند و مجالس عروسی مردم را گرم می کند. آنها با هم آشنا می شوند و همکاریشان شروع شده، فصلی زرین در جهان هنر، فرهنگ و موسیقی این مرز و بوم شکل می گیرد. آلبوم هایی مشترک و دوصدایی به بازار موسیقی لس آنجلس وارد می کنند. آلبوم هایی چون معراج ( پرواز ) ، آفت ( بلا ) ، خواستگاری، الوداع ( خداحافظی ) را منتشر کردند و به شهرت رسیدند. اما رفته رفته اختلافاتی جزیی در سلایق و سبکشان به وجود آمد و آنها تصمیم گرفتند از هم جدا شوند و مستقل عمل کنند. سالها جداگانه فعالیت کردند و در سالهای اخیر به یاد دوران جوانی و به خواست طرفداران پرو پا قرصشان چندین بار با هم مجدداً همکاری کردند. دوباره چند آهنگ دو صدایی اجرا کردند و کنسرت هایی فراوان با هم برگزار کردند. و این روال امروز همچنان ادامه دارد. البته گروه مشابهی هم اعلام وجود کرده که همان راه گروه تاریکی را می رود و اسمش اگر اشتباه نکنم گروه تفرقه است.
بحث سرایت خوانندگی به تمام اقشار هلر به همین جا ختم نمی شود. کسانی را که حتی فکرش را هم نمی کردید مبتلا کرده است. آدم های معمولی که هیچ. علما و مشایخ ما ، چهره های علمی و فرهنگی ما ، دانش آموزان و دانشجویان ما ، بازاری ها و ماهی گیران و خلاصه هر کسی را که بگویی وارد عرصه خوانندگی شده است. بررسی سایر موارد و چهره های مهم موسیقی هلر را در مطالب بعدی به استحضار شما خواهیم رساند.   

 


تعداد بازدید از این مطلب: 524
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11


مطالب مرتبط با این پست

سلام. خوش آمدید. نظرات شما موجب دلگرمی ماست. سپاس.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود